In English and in Dutch

Proposals for infrastructure inside the Netherlands are in Dutch. Infrastructure that is outside the Netherlands is described in English – including cross-border lines, and lines in Flanders. Go to the category “In English” for all English-language items.

Infrastructuur geheel binnen Nederland wordt in het Nederlands beschreven, infrastructuur daarbuiten in het Engels – ook projecten in Vlaanderen.

Advertisements
In English and in Dutch

2 thoughts on “In English and in Dutch

    1. infrastruct says:

      Dat valt wel mee, het tracé van Noordlink volgt grotendeels de oude plannen voor de Zuiderzeelijn. Dat geldt ook voor de voorstellen hier, maar hier wordt de afkomst duidelijk vermeld. De hier voorgestelde tunnel bij Oranjewoud wijkt wel af van eerdere plannen, en is ook opgenomen in het Noordlink-voorstel.

      Verder zijn er grote verschillen. De hier voorgestelde Zuiderzeelijn-variant zou aftakken van een nieuwe HSL door Flevoland, zonder stations in Almere of Lelystad. De aftakking volgt de A6 niet, en loopt door open veld langs Swifterbant. De tunnel onder het Ketelmeer ligt dan ook ruim ten oosten van de bestande brug.

      In het Noordlink-voorstel ligt het station bij Emmeloord juist niet aan de A6, zoals in de oude plannen, maar buiten de bebouwde kom. Een A6 tracé ligt niet alleen dichter bij het centrum, maar is ook te combineren met een lijn uit Zwolle.

      Tussen Emmeloord en Heerenveen, ligt het hier voorgestelde tracé ook verder naar het noorden. Deze krijgt ook geen station bij Heerenveen, maar een aftakking naar de bestaande lijn. Het Noordlink-voorstel omvat een station ‘Heerenveen-Zuid’ ruim buiten de bebouwde kom, extra overstap dus. Ook bij Drachten ligt het Noordlink-station onhandig ten opzichte van het centrum. Bij Groningen loopt het hier voorgestelde tracé juist ten noorden van bedrijfsterrein Westpoort, en sluit aan op de bestaande spoorlijn bij Hoogkerk.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.